Kata Kata Aluan bukan Halauan !

Selamat Datang !

Terima Kasih Sebab sudi datang blog ini,

Nak Folow di alu alukan.

Komen tau! kalau sudilah yer...

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Khamis, 28 Jun 2012

Guna Hak anda.



Guna hak anda..

Guna hak mendengar dan hak berfikir,
 sebelum guna hak untuk bersuara
Kalau terpelajar sila guna hak miranda

kata aku : berapa ramai yang gunakan hak mendengar dan berfikir ? sebelum gunkan hak bersuara ? jawapanya terlalu ramai.



Rabu, 27 Jun 2012

Betul ker ? yang pasti bukan aku !



betul ker ? Yang yakin bukan aku !


kata aku : mana tah dia buat kajian macam nie, dan tak siapa yang sahkan pon tak tahu lah !



Selasa, 26 Jun 2012

Aku Sakit Hati 3



untuk apa kau coretkan segala-galanya.. biarkan ianya begitu.. nak bagi aku dan keluarga baca hari-hari dan untuk aku berasa lebih sakit hati ?



Tidak Adil!



Alangkah tidak adil... kau masih boleh bergembira dengan dengan kehidupan kau di sana.. sedangkan aku disini menderita dengan tindakkan yang telah kau lakukan itu...



Isnin, 25 Jun 2012

Aku Sakit Hati 2



Aku tak perlukan kau lagi.. kerana dalam hidup aku ini, aku telah mempunyai ISTERI yang aku nikahi secara sah.. jadi terimalah hakikat itu... jangan kacau hidup kami, untuk apa kau hubungi aku lagi? kerana kau telah melukakan hati aku sejak dari dulu lagi... kini kau telah lukakan terlalu banyak hati !
Kau perlu minta maaf kepada semua hati yang telah kau lukakan dengan perbuatan yang tidak menggunakan akal itu.. tapi aku TAK SUDI untuk bertemu dengan kau lagi..
Jangan kau anggap kau boleh mempergunakan sikap belas kasihan aku ini... kerana kini aku betul betul sakit hati... 
aku punyai keluarga yang perlu aku jaga.. dan aku percaya kau juga punyai keluarga yang perlu kau jaga... 
keluarga aku telah terluka dan adakah kau mahu keluarga kau juga terima nasib yang sama ? - lupakan aku ! kerana aku telah mulai lupakan kau....
 



Aku Sakit Hati !



Terlalu banyak hati yang telah kau sakiti dan kecewakan hanya kerana perasaan dan tindakan kau yang tak menggunakan akal!
kata aku : berhenti berperangai seperti budak-budak kerana kita telah dewasa, dan terimalah hakikat hidup yang telah di takdirkan ALLAH !


Jumaat, 15 Jun 2012

Hari ini di tengah-tengah !



Sekadar buat pengetahuan...





Hari ini adalah berada di tengah-tengah bulan , dan bulan ini pula berada di tengah - tengah tahun...
jadi hari ini adalah di tengah-tengah tahun....

kata aku: apa perubahan yang dah korang capai ?


Selasa, 12 Jun 2012

Ramai di antara kita !



Ramai di antara kita termasuk aku jugak !

Hazaf & Lafas .. Tapi Tak kenal Makna !

kata aku : kita di tuntut untuk menuntut ilmu itu dari dalam buaian hinggalah ke liang lahad !


Isnin, 11 Jun 2012

Terfikir dan telah aku lakukan !



Terfikir!
 
kadang-kadang kita tahu benda yang kita buat tu salah, tapi kita buat jugak tanpa alasan yang munasabah kan... 


kata aku : korang pernah tak ?



Rabu, 6 Jun 2012

Apabila gambar yang bercerita ! - besar kuasa benda nie kan !



Apabila gambar yang bercerita ! - 

Besar kuasa benda nie kan ! Siapa yang boleh sangkal kenyataan ini ?





kata aku : manusia sanggup lakukan apa sahaja kerana "KERTAS" ini !, namun begitu Kuasa ALLAH adalah segala-galanya !



Selasa, 5 Jun 2012

korang Nak Lihat Kapal ?



Assalamualaikum....

nak kongsi lagi kata kata hikmat !

rupa tidak cantik mana tapi dalamnya indah ! percaya ??

"Nak lihat bertapa "INDAHNYA" sebuah kapal - Lihatlah dari "DALAM" kapal itu sendiri, Tetapi nak lihat  berapa "BESAR" kapal itu, kena lihat dari "LUAR" kapal tersebut !


kata aku : Selama 13 tahun aku dah tengok dan nikmati  "KEINDAHAN" kapal itu.. tapi kini aku dapat melihat berapa "BESAR" kapal yang selama ini aku naiki !, rupanya tak besar mana pon kan...ada yang lagi besar dan lagi indah! sebenarnya !

nota kaki : sesekali keluar dari zon selesa ! pasti korang tak rasa menyesal!



Isnin, 4 Jun 2012

Panjangnya tali...




aku nak berkongsi sedikit kata-kata hikmat ini...

Sepanjang-panjang tali ada juga hujungnya !

 ini tali jugak kan...


kata aku : apa yang korang faham mengenai kata kata tersebut... orang yang pertama betul dan tepat "aku" akan belanja...insallah !


Wahhh !!! sampai kebawah nie korang pergi baca blog aku heh... kelassss ko.. tak apa nak baca yang lain sila pergi ke link up atau kata aku yang terdahulu tu yer...

Apa apa pon terima kasih yer sebab baca sampai bawah sini... moga segala ilmu dan maklumat serta teguran di sini memberikan korang sedikit maklumat dan sebarkanlah.. kerana segala ilmu dan maklumat itu milik ALLAH...

jomblogwalking & Back Link