Kata Kata Aluan bukan Halauan !

Selamat Datang !

Terima Kasih Sebab sudi datang blog ini,

Nak Folow di alu alukan.

Komen tau! kalau sudilah yer...

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Khamis, 10 Mei 2012

Alhamdulilah ! tapi....



 gambar dari http://rafinamimi.com

Semalam kecoh pasal video "IRA" (layak ker dia dipanggil IBU?) yang memukul anak tu kan, aku pon tak terkecuali dari membuat entry perkara yang sama, semangat berkobar-kobar dan marah serta simpati untuk bantu memberhentikan tindakkan dia yang di amat keterlaluan, namun aku bersyukur dan mengucap kan Alhamdulilah ke hadarat ILAHI kerana kes itu sudah lama dan pelakunya si "IRA"  telah pun di tangkap serta telah di kenakan hukuman, walaupon rasanya tak berbaloi, hanya penjara selama 18 bulan sahaja, tapi siapalah kita untuk menjatuhkan hukuman, dan mesti "IRA" ada jawapan mengapa dia tergamak melakukan perbuatan "LUAR KAWAL" itu.

Namun dalam masa yang sama aku teringat di luar sana - masih ada ramai lagi orang-orang yang bersikap & berkelakuan seperti "IRA" malahan ada yang lebih teruk daripada itu...

Percayalah... kerana aku pernah saksikan di depan mata aku sendiri...(tapi tak tergamak nak merakamkan) malahan aku ada bersama-sama cuba meleraikannya.. dan aku terfikir di situ anak itu selamat. "DI RUMAH????" tak siapa yang tahu, aku bersedih dan termenung serta berfikir hanya ALLAH yang tahu...
.

kata aku : kita bukanlah sesiapa untuk menjatuhkan hukuman, jadi jangan bertindak di luar kawalan, dan apa usaha kita untuk menghentikan "tabiat" ini... 

nota kaki: urus & tangani stress dapat membantu "kawalan kendiri", anak satu amanah dan pinjaman - bersediakah untuk menjawab semasa "DI SANA" nanti ?




2 ulasan:

Lagenda berkata...

Mak jugak pernah melihat keganasan begini ( 2 beradik main api hingga rumah mereka terbakar. Bapaknya baran x ingat dunia)

Mmg depan kita anak tu mgkin selamat tp di bklg mata kita? di rumah or ditempat lain? Nauuzubillah hrp2 dijauhkanlah dr apa yg mak bayangkan..

Tanganilah tekanan hidup kita dgn baik..jgn binasakan diri dan org lain hnya kerana amarah

Syarifah Nornazrah Al Yahya berkata...

hukuman dunia tak layak untuk wanita tersebut, biarlah anak tu nanti yg akan memblas perbuatan itu di akhirat kelak. Allah SWT akan membalasnya jua...wallahuaklam.

Wahhh !!! sampai kebawah nie korang pergi baca blog aku heh... kelassss ko.. tak apa nak baca yang lain sila pergi ke link up atau kata aku yang terdahulu tu yer...

Apa apa pon terima kasih yer sebab baca sampai bawah sini... moga segala ilmu dan maklumat serta teguran di sini memberikan korang sedikit maklumat dan sebarkanlah.. kerana segala ilmu dan maklumat itu milik ALLAH...

jomblogwalking & Back Link