Kata Kata Aluan bukan Halauan !

Selamat Datang !

Terima Kasih Sebab sudi datang blog ini,

Nak Folow di alu alukan.

Komen tau! kalau sudilah yer...

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Selasa, 22 Mei 2012

Hidup ini - 22.MEI.2012




Dalam hidup ini,

Janganlah kamu berasa terlalu gembira dan megah dengan pakaian berjenama dan mewah, 
kerana takut esok kamu akan berduka tekala di baluti dengan pakaian yang murah yang di panggil “KAFAN



Janganlah kamu terlalu bergembira dan megah dengan berkenderaan mewah, 
kerana kelak kenderaan terakhir yang akan kamu naiki adalah “PENGUSUNG JENAZAH



Janganlah kamu bermegah-megah dan bangga dengan rumah yang dan mewah, 
kerana rumah terakhir kamu hanyalah “LIANG LAHAT”, yang sebesar Cuma beberapa langkah !

 
Kata aku : hidup ini hanyalah sementara dan jangan kita alpa dengan fitnah dunia !


3 ulasan:

Mak lagenda berkata...

Wlu apa semewah mana pun harta kita didunia ni, yg pasti bila mata terpejam, sama rata je harta dan pakaian yg kita guna.

So, tak perlu la berbangga sgt. Bersyukur lbh baik

Melati Qistyna's Mummy berkata...

Walau sbyk mana pon harta dunia, tiad a yg berbeza kecuali harta di sana yg dibawa....

Syarifah Nornazrah Al Yahya berkata...

peringatan yang amat mengesankan..semoga kita bersama2 mendapat ikhtibar

Wahhh !!! sampai kebawah nie korang pergi baca blog aku heh... kelassss ko.. tak apa nak baca yang lain sila pergi ke link up atau kata aku yang terdahulu tu yer...

Apa apa pon terima kasih yer sebab baca sampai bawah sini... moga segala ilmu dan maklumat serta teguran di sini memberikan korang sedikit maklumat dan sebarkanlah.. kerana segala ilmu dan maklumat itu milik ALLAH...

jomblogwalking & Back Link