Kata Kata Aluan bukan Halauan !

Selamat Datang !

Terima Kasih Sebab sudi datang blog ini,

Nak Folow di alu alukan.

Komen tau! kalau sudilah yer...

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Selasa, 26 Julai 2011

Renungan buat sahabat 2

Jika kejahatan dibalas kejahatan maka itu adalah dendam, 

jika kebaikan di balas kebaikan itu adalah perkara biasa, 

jika kebaikan dibalas kejahatan itu adalah zalim, 

tapi jika kejahatan dibalas kebaikan itu adalah mulia dan
terpuji. 

pengajaranya: Hapuskanlah dendam di dalam hati, bersih kan jiwa.

6 ulasan:

nexx berkata...

like ^^

raider150 berkata...

teman setuju tu elok ler bulan mulia pasti muncul x lama lagi sama2 ler kita bermaaf .selamat menjalani ibadah puasa supaya menbentuk isan yg mulia...sama ler utk diri saya sendiri jugak...

Ungu Violet berkata...

x yah ler brdendam ...tak baik taw...
nnti diri sendiri jd x tenang...just ignore & maafkn aje...huhu

anak mami berkata...

Berikut adalah antara kebaikan memberi maaf:
• Hati akan lebih tenang.
• Wajah akan bersih.
• Semangat kerja akan tinggi.
• Penyakit akan cepat sembuh.
• Hidup akan menjadi berkat.
• Murah rezeki.
• Mendapat lebih ramai sahabat.

lagenda berkata...

Yup..tapi bkn senang nk balas kejahatan tu dgn kebaikan kan.

Pepun, kita tetap kena berusaha selagi terdaya

Puteri Kasih berkata...

memang ramai yg suka sangat berdendam. kalau dendam bukan dapat apa pun...hati bertambah sakit dan dosa pun makin menggunung

Wahhh !!! sampai kebawah nie korang pergi baca blog aku heh... kelassss ko.. tak apa nak baca yang lain sila pergi ke link up atau kata aku yang terdahulu tu yer...

Apa apa pon terima kasih yer sebab baca sampai bawah sini... moga segala ilmu dan maklumat serta teguran di sini memberikan korang sedikit maklumat dan sebarkanlah.. kerana segala ilmu dan maklumat itu milik ALLAH...

jomblogwalking & Back Link