Kata Kata Aluan bukan Halauan !

Selamat Datang !

Terima Kasih Sebab sudi datang blog ini,

Nak Folow di alu alukan.

Komen tau! kalau sudilah yer...

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Jumaat, 30 Mac 2012

Bertanyalah pada yang sepatutnya !




Bertanyalah kepada yang sepatutnya, agar tidak timbul sebarang kekeliuran, atau salah pentafsiran, dan juga salah maklumat,

sebab tabiat ramai orang - kalau ada apa apa mesti akan bertanya dari sumber tak rasmi - sudahnya kalau ular melintas sebesar lidi - hujungnya dah jadi sebesar lengan!

kata aku: Pepatah cina - kalau berkirim pisang setandan - yang sampai hanyalah tandannya, kalau berkirim cerita - yang sampai bukan lagi cerita! tetapi dongeng !

nota kaki : kalau berita yang di sampaikan itu tidak betul... pasti implikasi yang terjadi tu mendatangkan mudarat kan...  jadi fikir fikirkan lah yer




4 ulasan:

Puteri Kasih berkata...

bila bertanyakan cerita dari yang tak sepatutnya... ibarat semangkuk air boleh menjadi semangkuk sup yang mempunyai pelbagai perisa..

Melati Qistyna's Mummy berkata...

Org Kita kan gemar bergossip :D

Snazzy Naz berkata...

kata2 yg tak benar, itu fitnah.

steffany daph berkata...

uihh,. btol tu, kena tanya pada yg sepatutnya, sebab kalo tanya kat sumber yg salah, dah lain cerita dia nanti.

Wahhh !!! sampai kebawah nie korang pergi baca blog aku heh... kelassss ko.. tak apa nak baca yang lain sila pergi ke link up atau kata aku yang terdahulu tu yer...

Apa apa pon terima kasih yer sebab baca sampai bawah sini... moga segala ilmu dan maklumat serta teguran di sini memberikan korang sedikit maklumat dan sebarkanlah.. kerana segala ilmu dan maklumat itu milik ALLAH...

jomblogwalking & Back Link