Kata Kata Aluan bukan Halauan !

Selamat Datang !

Terima Kasih Sebab sudi datang blog ini,

Nak Folow di alu alukan.

Komen tau! kalau sudilah yer...

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Khamis, 6 Oktober 2011

Budject 2012 - Bonus Kakitangan awam 2 Bulan - confirm !

 cakap jer nak berapa...!
6 bulan gaji cukup ????

Jumaat nie (7-10-2011)... mesti kakitangan kerajaan tak sabar sabar nak tunggu kan... yer lah kan dah ada ura-ura nak dapat bonus dua bulan gaji... wah wah wah.... seronok lah kan... ada lah yang terima bonus nanti boleh cecah 5 ribu lah kan... wah wah wah... kayalah kan... Alhamdulilah rezeki ALLAH bagi kan....

Tapi.....

aku nak ingatkan korang sebab bonus nie bukanlah suatu yang di wajibkan untuk di bayar kepada pekerja... jadi boleh jadi ada atau boleh jadi tiada... kalau ada Alhamdulilah... tapiii... kalau tiada... pasti korang (yang keja gomen ler) kata Kerajaan tak adil kan...

banyak faktor kerajaan dan perbendaharaan negara nak kena tengok.. jangan jadi macam negara Greece nun... duit negara hanya cukup untuk sampai bulan depan jer.. dan berhadapan dengan gaji kakitangan awam serta persara tidak di bayar lepas tu.. wah nak ker ? nauzubillah oiii.....

jadi aku sekali lagi nak ingatkan kat korang jangan terlalu mengharap yer...

kalau dapat pon jangan di lupa nasab-nasab yang berhak keatas duit yang korang terima tu yer...

p/s; bukan ker dekat nak raya tu hari dah dapat imbuhan setengah bulan gaji ? nak lagi dua bulan ? naper tak mintak setengah tahun punya gaji ek ? banyak sikit...




2 ulasan:

khairul berkata...

apa yg pekerja swasta akan dpt nanti ?

Haszrol berkata...

bersyukur dengan apa yang d rezeki kan kepada kita...

ingat2 lah kat pekerja swasta... diaorang pun hidup susah juga...

Wahhh !!! sampai kebawah nie korang pergi baca blog aku heh... kelassss ko.. tak apa nak baca yang lain sila pergi ke link up atau kata aku yang terdahulu tu yer...

Apa apa pon terima kasih yer sebab baca sampai bawah sini... moga segala ilmu dan maklumat serta teguran di sini memberikan korang sedikit maklumat dan sebarkanlah.. kerana segala ilmu dan maklumat itu milik ALLAH...

jomblogwalking & Back Link