Kata Kata Aluan bukan Halauan !

Selamat Datang !

Terima Kasih Sebab sudi datang blog ini,

Nak Folow di alu alukan.

Komen tau! kalau sudilah yer...

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Khamis, 3 November 2011

Korban - awas yang takut darah jangan tengok !

Pergh ganas sungguh 

V
V
V
V
V

Bukan apa aku nak ucapkan Selamat Menyambut Hari Raya Aidil Adha atau lebih dikenali dengan hari raya korban atau Hari Raya Haji..

Pada ketika itu para Tetamu Allah di Mekah sedang dan penuh keiman serta bersunguh-sunguh menunaikan kerja haji bagi menyempurnakan rukun Islam yang ke 5 iaitu menunaikan fardu haji di Baitullah Al Harram..

 pic kredit to 
panahmindanasionalis.blogspot.com

Biasanya di tanahair kita akan menyembelih haiwan ternakan untuk menunjukan rasa syukur kepada ALLAH dengan segala nikmat rezeki yang telah di berikan kepada kita... dan kemudianya daging tersebut akan di sedekahkan kepada golongan fakir dan miskin... secara mentah...

tapi pada masa kini telah banyak program-progam yang di jalankan bagi membantu sesama umat islam yang berada di luar tanah air seperti di Kemboja dan juga Palestin... bagi aku itu terpulanglah pada niat seseorang individu.... yang penting kita ikhlas...

p/s: aku lebih suka raya haji nie sbb boleh takbir lama sikit berbanding Hari raya Aidil Fitri, sebab menimbulkan keinsafan bila bertakbir nie.. melelah air mata....



Ya ALLAH ! sesunguhnya aku amat berhajat untuk menjadi tetamu Mu Ya ALLAH ! permudahkanlah segala urusan aku untuk ke sana YA ALLAH....

Alhamdulilah mulai tahun 2011 - duit dari tabungan KWSP - boleh di jadikan permulaan untuk mendaftar bagi menunaikan haji.. hati aku amat sayu bila terpandang gambar Baitullah Al Harram ini.. terasa ianya memangil-mangil aku untuk kesana... YA Baitullah Al Harram... insallah kita akan bertemu...

nota kaki 1: aku rasa kalau dapat gunakan duit tabungan KWSP tu untuk terus menunaikan Haji kan lagi bagus kan.. sebab itu rukun islam kan.. perkara yang wajib... mcmmana korang rasa ?  daripada berhutang dengan bank baik lagi cara ini kan...


nota kaki 2: kalau korang mampu untuk menunaikan haji tetapi dengan secara senghaja tidak berniat dan berusaha untuk ke sana, maka apabila kamu mati nanti, tidak dikira islam nya kamu... subhanallah !

p/s 2: berhati hati semasa di jalan raya semasa memandu! jangan korang pulak yang terkorban ! nazubillah !


3 ulasan:

sis92 berkata...

salam aidiladha :)

lagenda berkata...

selamat berhari raya aku..korban x tahun nih?

cik panadol berkata...

selamat hari raya haji bro...raya mane tahun ni?jagan makan daging banyak sangat ye... :)

Wahhh !!! sampai kebawah nie korang pergi baca blog aku heh... kelassss ko.. tak apa nak baca yang lain sila pergi ke link up atau kata aku yang terdahulu tu yer...

Apa apa pon terima kasih yer sebab baca sampai bawah sini... moga segala ilmu dan maklumat serta teguran di sini memberikan korang sedikit maklumat dan sebarkanlah.. kerana segala ilmu dan maklumat itu milik ALLAH...

jomblogwalking & Back Link