Kata Kata Aluan bukan Halauan !

Selamat Datang !

Terima Kasih Sebab sudi datang blog ini,

Nak Folow di alu alukan.

Komen tau! kalau sudilah yer...

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Isnin, 14 November 2011

Bro "Tolong" jaga api tu sikit !

" Bro ! tolong jaga api tu sikit !

minggu lepas aku ada sound budak-budak muda yang rancak bersembang di sebuah kedai makan di salah sebuah komplek membeli belah di Seremban,

Puntung rokok tu menghala ke laluan pejalan kaki untuk ke meja sebelah, dan hampir hampir mencucuh kening anak aku !
lepas tu dengan rasa tak bersalahnyer budak-budak menghembus-hembus asap rokok kepada aku ! ini sudah tahap kurang hajar nie ! anak aku seorang penghidap athma dan aku masih lagi dalam pemulihan selepas pembedahan tempohhari !

ikutkan baran nak ajer aku lempang sorang-sorang! bulu pon tak habis tumbuh nak tunjuk kurang hajar pulak! - tapi nasib baik wife aku sabarkan aku !

Ingat kalau puntung rokok tu terkena mata anak aku tu.. korang ada duit nak pergi hantar anak aku tu pergi buat medical ? - dan nak bayar saman ? - ingatlah sikit spender pon mak ayah korang yang tolong belikan... sedarlah sikit !

p/s: bukan ker kedai makan dan tempat tumpuan awam tu di gazetkan sebagai kawasan larangan merokok ? - tapi masih ada lagi "tempat habuk rokok" ek ?  dan nak mintak penguatkuasa Pejabat Kesihatan lebih proaktif dalam menjalakan pemantauan dan penguatkuasaan ! - tolonglah demi kesihatan semua orang !

 



4 ulasan:

Mak lagenda berkata...

Mcm tu la bdk2 skrg ni. Dah la isap rokok, pastu kong ajar plak nk tiup2 asap rokok tu kat orang!

mmg bikin panas je pangai bdk2 gitu.

olen berkata...

kalau dorang tak dengar jugak, tumbuk je..

PeijoY FwALKER's berkata...

nk isap rokok jgn la smpai nk kuang ajar...respek la skit owg sekeliling....

♥ sitifarhana ♥ berkata...

bdk2 skrg mmg ramai y biadap.huhu

Wahhh !!! sampai kebawah nie korang pergi baca blog aku heh... kelassss ko.. tak apa nak baca yang lain sila pergi ke link up atau kata aku yang terdahulu tu yer...

Apa apa pon terima kasih yer sebab baca sampai bawah sini... moga segala ilmu dan maklumat serta teguran di sini memberikan korang sedikit maklumat dan sebarkanlah.. kerana segala ilmu dan maklumat itu milik ALLAH...

jomblogwalking & Back Link

Free Backlinks