Kata Kata Aluan bukan Halauan !

Selamat Datang !

Terima Kasih Sebab sudi datang blog ini,

Nak Folow di alu alukan.

Komen tau! kalau sudilah yer...

Followers

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Rabu, 14 Disember 2011

Korang Blogger atau penyampai cerita ?

Korang nie Blogger atau penyampai cerita ?

Kalau Blogger - mesti cari sumber yang sahih dan buat kajian atau semakan dulu sebelum terbitkan cerita panas dan kontroversi, dan kalau penulisan dan maklumat korang tak tepat - korang dengan berani dan gentlemen / gentlewoman - minta maaf kan ?

Kalau penyampai cerita - setiap maklumat atau berita yang masih lagi taraf kabar angin / fithnah, terutamanya yang panas serta kontroversi - dengan berani dan segera korang terbitkan, tetapi kalau ternayata maklumat dan cerita itu tak tepat, ada korang berani nak minta maaf ?

Bagi yang terasa tu aku minta maaf yer.. bukan apa sekarang ini terlalu banyak kes-kes sebegini dalam blog, sampai meracuni minda pembaca.... tolonglah bersikap sebagai seorang blogger bukan sekadar penyampai berita !


p/s: setakat hari ini belum pernah aku jumpa entry atau penulisan yang terus terang meminta maaf atas satu isu yang pernah diorang ceritkan di blog sekiranya isu itu tak betul! atau aku belum jumpa ? - atau ..... apa kata korang ek !




1 ulasan:

Mak lagenda berkata...

Seb bek blog mak tu hanya kisahkan keluarga dan diri sendiri jer..

klu blog yg memberikan berita dan maklumat tak tepat, tu harus bertanggungjawap lah..

Wahhh !!! sampai kebawah nie korang pergi baca blog aku heh... kelassss ko.. tak apa nak baca yang lain sila pergi ke link up atau kata aku yang terdahulu tu yer...

Apa apa pon terima kasih yer sebab baca sampai bawah sini... moga segala ilmu dan maklumat serta teguran di sini memberikan korang sedikit maklumat dan sebarkanlah.. kerana segala ilmu dan maklumat itu milik ALLAH...

jomblogwalking & Back Link

Free Backlinks